Ароматен маркетинг

Мартин Линдстрьом, добре познат автор и маркетинг специалист, установи, че въздействието на марката се е увеличило с 30%, когато са ангажирани повече от едно от човешките сетива, а когато в маркетинговото послание са интегрирани три сетива, въздействието нараства със 70%.

Открийте невероятната сила на аромата и неговото приложение в бранд маркетинга.

Ароматен маркетинг – това е вид сензорен маркетинг, който може да привлече нови клиенти, да увеличи продажбите, да разшири разпознаваемостта на марката и удовлетвореността на клиентите.
Многобройни проучвания показват мощното въздействие на ароматите върху потребителското поведение.
Ароматите имат незабавен и непреодолим ефект, тъй като те са пряко свързани с лимбичната система на мозъка, която е частта от мозъка, отговорна за нашите спомени и емоции. Затова ароматите действат на нашето рационално мислене и имат най-голямо въздействие върху нашите емоции.
Ароматният маркетинг използва мощното въздействие на аромата върху поведението на потребителите.

Няма нищо по-запомнящо се от една миризма. Тя може да е неочаквана, да трае само един миг и да изчезне веднага и все пак да те върне в едно лято от детството ти край едно езеро в планината.
- Даян Акерман

Ароматът не само Ви различава от Вашите конкуренти, не само допълва преживяването на Вашите клиенти, но той е един от най-мощните начини за свързване с потребителите.

Хората са способни да разпознаят около 10 000 различни миризми, а това, което е по-забележително, можем да си припомним миризмите с 65% точност след една година, за разлика от само 50% от визуалните ефекти след три месеца. В действителност, вероятността да запомните нещо, като го помиришете е 100 пъти по-голяма от тази, когато го виждате, чувате или докосвате.

Ползи от ароматния маркетинг

Усещане за качество

Клиентите оценяват продуктите в ароматизирани пространства като по-качествени

Незабравимо преживяване

Потребителите помнят ароматни магазини повече от такива без аромат.

Повишена готовност за закупуване

Потребителите са по-склонни да купуват и да плащат повече в ароматна среда.

Приятна среда

Потребителите изпитват много положителни чувства в резултат на усещането на приятен аромат.

Увеличени продажби

Потребителите прекарват повече време в ароматизирана среда.

Отличава ви

Ароматния маркетинг ви разграничава от всички останали и показва вашата идентичност

Ароматния маркетинг дава резултати

Със своя опит от над 30 години Spring Air® има множество клиенти, които  реализираха някои невероятни маркетингови ароматни стратегии.
Техните брандове се възползваха от силата на ароматния маркетинг по много различни начини.

Vodafone (Greece&Turkey)

Потребност

Постигане на осведоменост за бранда и пренасяне на жизнеността и младежкия дух на компанията до всеки, посредством сетивата.

Действие

Проектиране на уникално разнообразие от аромати, които да съвпадат с фирмената философия и новата мисия. Изследването се базира на въпросниците на ароматния маркетинг, за да се анализира, както влиянието на аромата в магазините, така и връзката между брандовия стил и подходящия аромат.

Резултат

Огромно влияние на брандовата ефективността върху посетителите. Новите два различни аромата в две различни страни, представиха профила и гледната точка на компанията.

Ukraine & Russian Casinos (Europe)

Потребност

Аромат, който те кара да летиш, съчетавайки по необичаен начин духът на руските и украинските казина.

Действие

Прилагане на добре организирано проучване на ароматния маркетинг, основаващо се на предпочитанията на посетителите.

Резултат

Беше създаден специален аромат с нотки на тютюн и коняк, отразяващ чара и елегантността на казината

Acropolis Museum (Athens)

Потребност

Ароматизиране на няколко музейни пространства, отразявайки по този начин значимостта на историческите паметници.

Действие

За да пресъздадем пленително усещане, което витае в музея, ние използвахме вдъхновението от гръцката природа и нейните рядко срещани етерични масла.

Резултат

От момента на откриването на музея до сега, това пространство е изпълнено с неповторимия аромат, печелейки одобрението на посетителите и отразявайки духа на историята.

TAV Airports (Turkey)

Потребност

Създаването на специален аромат за TAV Airports , който да придаде значимост на основната идея на групата: „Живей, усмихвай се и лети”, така че, който веднъж е бил обслужен от летище на TAV, да запечата спомена за този аромат, и където и другаде да го усети, да си спомни за неповторимото преживяване с компания TAV.

Действие

Специално проектиран аромат, който съвпада с предпочитанията на посетителите и отразява модерения летищен дизайн.

Резултат

Пълно приемане на съживителния и ободрителен аромат, който пленява чувствата на пътуващите. Ароматът е очарователна комбинация от етерични масла с пикантни нотки на ароматно дърво, пленяващи сетивата.

Искате ли да научите повече за Ароматния маркетинг?

Свържете се с нас сега, за да обсъдим всички ваши идеи, да предложим стратегия и индивидиално „ароматно решение“.